Monday, October 12, 2009

Salam AidiLfitri...

Salam...


Saya rasa masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua pembaca blog qasehabah. Agak lama saya tidak menulis di blog ini di atas perkara2 yang tidak dapat saya elakkan. Sewaktu menulis entri kali ini,anak sulung saya, Batrisya pula demam campak selepas berjangkit dengan adiknya, Basyira. Jadi kena kuarantin di rumah lagi laaa....hmmm...raya di KL belum puas lagi. Nasib baik di minggu pertama raya di kulim, anak2 saya belum lagi terkena demam "cantik" nie....


My life
Gambar bersama keluarga di pagi Aidilfitri

Selepas menunaikan sembahyang raya di Masjid Taman Selasih, kami sekeluarga berkumpul di rumah dan slot "salam mohon kemaafan" bermula...kali ini semua adik beradik saya termasuk suami saya dan mama kena bagi ucapan sebelum bersalaman. Suami saya pembuka tirai bagi segmen ini...keikhlasan, keinsafasan benar2 dapat dilihat di setiap wajah di pagi itu...Air mata berlinang mengenangkan memori raya bersama arwah abah. Yang pastinya...dalam semua, Aly laaa yang menangis paling teruk...huhuhu...dia la adik yg paling sensitif dan mudah menangis.

Maaf Zahir & Batin

Mama...Terima Kasih

Tahun ni merupakan tahun ke-2 kita beraya tanpa abah...I miss him soooo much

Kusyuk Aly & Adeq dengar ucapan dari Mama

Mama...maaf di atas segalanya

Chot bersalaman dengan mama...hehehe dah besar pun, kita semua dapat duit raya lagi

Aty yang vogue...If balik kampung Atok, sedara akan panggil dia "artis"...

Aly yang sentimental orangnya.

My bro. Adeq Zaki yang sangat manja ngan mama

Kasih sayang Ibu hingga ke hujung nyawa...Ingat yer wahai suamiku...

Suami saya dia anggap ketua keluarga selepas pemergian abah

Wah! Chot dapat angpau lagi...

Angpau dari I, mama & abg mohsen....banyak nyer duit you all dapat...

Adeq mestilaaa kena bagi angpau...adeq yang last pun

Sorry aty, Aly banyak salah kat aty...kata2 pertama aly
Selepas bersalaman dan makan bersama, kami sekeluarga pergi melawat pusara arwah abah yang dikasihi. Bacaan yassin dan tahlil diketuai oleh suami saya disempurnakan. Semoga Abah ditempatkan bersama org2 yang soleh dan dikasihi oleh Allah SWT.

Jemput makan...di rumah paklong

Jangan tak percaya...yang tua2 pulak main bunga api...sabar je laaa

Batrisya berbisik pada ayahnya.."sudah2 laa ayah, kakak & adik pulak nak main".

Batrisya belikan birthday cake buat pakciknya, Aly
Dari QasehABAH: "Sebelum tidur, kita hendaklah sentiasa memaafkan orang lain...baru hidup aman dan bahagia..."

No comments:

Post a Comment