Sunday, August 2, 2009

DIMANAKAH DEMOKRASI KITA SEBENARNYA?

Salam...

Tidak pernah terlintas di hati saya untuk menulis tentang isu politik di dalam Blog Qaseh ABAH...Tetapi pada tanggal 1 Ogos 2009...perasaan geram dan marah pada pihak yang salah menggunakan kuasa mereka pada Rakyat Malaysia yang kononnya "rakyat didahulukan" telah memaksa saya untuk menulis tentang isu ini...

Rakyat hanya berhimpun dan berarak secara aman menuju ke Istana Negara bagi penyerahan memorundum untuk menyampaikan hasrat rakyat memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), secepat mungkin. Hak untuk berhimpun secara ramai adalah hak asasi rakyat. Dimanakah hilangnya hak ini?

Perhimpunan ini melibatkan pelbagai agama dan kaum, kanak2, warga emas dan seluruh rakyat yang peka dengan pergolakan isu2 penindasan dari manusia2 yang berkuasa besar tetapi tidak menjalankan amanat dengan betul.

Rakyat tidak membawa senjata dan hanya mahu berhimpun untuk sama2 menyerahkan memorundum secara aman. Perhimpunan besar ini adalah untuk menunjukkan kesungguhan rakyat untuk membebaskan ISA terus di negara kita. Agak kelakar sekiranya penyerahan memorundum hanya melibatkan kumpulan kecil seperti yang dilakukan oleh kumpulan anak2 semut merah yang sokongkan ISA...Adakah itu di katakan suara majoriti? Bak kata Nabil..."Lu pikir la sendiri!"

Memandangkan negara kita merupakan negara demokrasi, suara Rakyat harus diutamakan. Seperti kata PM kita, 1 M'sia...Rakyat didahulukan! Rakyat didahulukan! Rakyat didahulukan! Tetapi kenapa pula hak rakyat di tentukan oleh pihak polis yang angkuh dan sombong? Dengan kuasa yang sedikit, mereka merebahkan hak rakyat dengan sekatan jalan raya ke Istana Negara dan menyembur pemedih mata dengan tekanan air yang tinggi. Saya simpati juga melihat FRU, polis2 yang bertungkus lumus menghalang dan berlakon sebagai gangster...mungkinkah juga mereka tidak tahu yang ahli keluarga mereka juga di dalam perhimpunan itu...ishk!ishk!ishk!kerja harus diteruskan.Sekatan jalan perlu diketatkan supaya hak rakyat terus mati...Mereka silap dan terimalah kemenangan rakyat Malaysia yang menang tanpa senjata! Allah SWT sentiasa membantu dan berpihak pada mereka yang benar.

Apapun saya sokong 100% ISA dihentikan. Itu hak saya!!! Tahniah buat semua yang turun padang!

Saksikan gambar2 eksklusif 1 Ogos 2009 (Perhimpunan Anti-ISA)

Gambar dari The Associated Press

Tajuk lagu: Aku yang gagah!

Rakyat lari bertaburan

Semangat juang yang kental

Tidak wajar berlaku di M'sia

Gambar dari harakahdaily.net
Semburan untuk menakutkan rakyat

6 lawan 1...ada berani?

Kata mereka; "Kalau ISA takde susah juga hidup kita...sebelum kita disungkur, baik sungkurkan mereka...hahahaha!!! KATANYA........
Dari Qaseh ABAH: "Jalankanlah amanat yang diberikan dengan adil dan bijaksana, bertaubatlah...sesungguhnya Allah SWT sentiasa mengampunkan ummatNya...Amin".

2 comments:

  1. Demokrasi berada di bawah ketiak pemimpin - pemimpin yang korup

    ReplyDelete
  2. Mungkinkah ini tanda2 akhir zaman?wallahualam...

    ReplyDelete